Accept the Challenge, so that You may Feel the Exhilaration of Victory !

donderdag 17 december 2015

Motorbeurs Utrecht 2016 Persbericht

Motorbeurs Utrecht
Persbericht 2016

Victrace Retro Media

De beste plek om het motorseizoen 2016 te starten is MOTORbeurs Utrecht,
In de Jaarbeurs is een breed aanbod voor alle motorliefhebbers bijeengebracht. 
Van grote multibrand dealers en motorhandelaren tot reisorganisaties,
 motorclubs, motorverhuur en gereedschap. 
Bijna alle importeurs van motormerken presenteren hun nieuwe modellen
 voor het nieuwe seizoen. 
Daarnaast staan er traditiegetrouw spectaculaire activiteiten op het programma.



Triumph Tiger

Victrace Retro Media
``Promo-Girls``

VICTRACE RETRO MEDIA 

was er in 2006, 2012, 2013 , 2014 ,2015
van de partij en mogelijk ook in 2016 erbij, voor de 6e maal,
 om een Extended Report te kunnen publiceren..



De beste plek om het motorseizoen 2016 te starten is MOTORbeurs Utrecht
 van donderdag 18 tot en met zondag 21 februari. 
In de Jaarbeurs is een breed aanbod voor alle motorliefhebbers bijeengebracht. 
Van grote multibrand dealers en motorhandelaren tot reisorganisaties, motorclubs, motorverhuur en gereedschap. 
Bijna alle importeurs van motormerken presenteren hun nieuwe modellen voor het komende seizoen. 

Daarnaast staan er traditiegetrouw spectaculaire activiteiten op het programma.




Hieronder alvast een voorproefje van wat er allemaal te verwachten is:


• Het hoogtepunt van MOTORbeurs Utrecht blijft natuurlijk 
de importeurshal walHALla, met dit jaar ontzettend 
veel mooie, nieuwe motoren. 
Alle merken zijn aanwezig.
• Het racepaviljoen keert terug, dit jaar nog mooier met meerdere 
MotoGP machines, de grote TT-Assen Quiz en
 een tweede editie van de Grid Girl competitie 
i.s.m. TT Circuit Assen met de finale op Zondag.

• Achterin hal 12 is de steile wand van Sala motordrome te vinden
op de stand Indian Motorcycle en Victory Motorcycles.
Een paar keer per dag mag het publiek 
bovenop de ton om de duizelingwekkende kunsten 
van Jan Laurens  en zijn team te aanschouwen. 
• In het MOTORbeurs theater kunnen de hele dag allerlei leuke 
en interessante sessies worden bijgewoond. 
• Aan de kleine motorfans is uiteraard ook weer gedacht. 
Zij kunnen binnen op de elektrische motorfietsjes van 
Non Stop motoren hun eerste meters vreten. 
Voor de echte kleine petrolheads is op het buitenterrein
de Junior Riding Experience 
met door Yamaha beschikbaar gestelde motorfietsen en ATV's. 
• Het buitenterrein wordt deze editie buitenterrein 2.0.
Met meer (internationale) stuntrijders dan ooit,
leuke horecagelegenheden en 


- omdat de weergoden in februari onvoorspelbaar zijn  
worden de activiteiten hier zelfs overdekt.




Openingstijden:

De openingstijden van MOTORbeurs Utrecht zijn op 

donderdag en vrijdag van 10.00 tot 22.00 uur,
 op zaterdag en zondag van 10.00 tot 18.00 uur.


STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ
Pre-war Triumph Speed Twin
5T RTS 500 cc 1939
(Owner since 17 febr 1999)



SO
Sponsored by
Motoring George Spauwen
Facebook

donderdag 3 december 2015

The 15th European Historic G.P. Circuit Zolder 1989 Part II

15th European Historic 
Grand Prix
Circuit Terleamen
 Zolder 11-12-13 aug 1989

 Part II
Op Zondag, 12 augustus, 
vanaf al vroeg werden de volgende races verreden...


RACE 2 GT'S (-1961)


Denis Welch (GB) (R.I.P). in zijn beroemde 6200NO Austin Healey

6200NO

Sir Lindsay Owen Jones 

Stefano Durelli

Jan Rorije

Mark Schmidt ^

Fiete van der Grinten ^

Gerben van Dijk / Roland Zoomers

De Start....





Yess... the NO :)


Ben Konst ^


























Lights on...




de Finishvlag...

2nd  Sir Lindsay Owen Jones 

Lindsay Owen Jones  / #51 Denis Welch: Winner / Fr.Stanguelini





RACE 4 Prototypes & Eenzitters
 
#47 Fabrizio Violati nu in zijn Ferrari  330 P3 1966



#45 David Piper in zijn P2 Barchetta
0836 65
*275/330 P2, RHD
*later converted to 365 P specifications

Campidoglio / Club Italia Ferrari L.M's
 
#45 David Piper in zijn P2 Barchetta (Photo's)
0836 65
*275/330 P2, RHD
*later converted to 365 P specifications

De Start...


#27 Ben Aders Ginetta 1961 ^

#25 Bandini




Prachtige Momenten...David versus Fabrizio 

 Jem Marsh Marcos 1960 ^






Ad den Teuling in zijn Elva uit 1963


#45 David Piper P2 Barchetta  1966/ #47 Fabrizio Violati  P3 1966



#45 David Piper in zijn P2 Barchetta

The Winner !





Living Legends David Piper meets his Le Mans Friend Jean "Beurlys" Blaton 

*Jean "Beurlys" Blaton at Zandvoort 1986 & Zandvoort 1987

What a great Legendary Event !



Bye Bye... David...

Franco Meiners
Ferrari Club Italia

#34  Francois Berges: Lotus / #2 Steve Hitchins: Lotus



RACE 5:  Pirelli Maranello Ferrari Challenge





Scuderia M.O. => Sponsored by his Wife :)

#61




#61 De Start



#15 Klaas Zwart 





M.O. at  Full Speed !








#61 Just Floor it ! :)




The Finish...

...and The Winner was *Klaas Zwart : Ferrari 308 GTB 1976

*Klaas Zwart is een rijke zakenman uit Nederland. 
In 1951 werd hij geboren en begon de benzine al vrij snel door zijn aderen te stromen. 
Hij noemt zichzelf een echte auto-, motor-, racegek. 
In de offshore business heeft hij goede zaken gedaan. 
Zijn bedrijf hield zich voornamelijk bezig met het verbeteren van benzine- en olie-installaties.
 Door de verkoop van zijn bedrijf heeft hij € 150 miljoen euro geïncasseerd, 
waarvan hij toen € 10 miljoen onder de werknemers heeft verdeeld. 
In 2009 heeft de Quote zijn vermogen geschat op € 100 miljoen euro, 
waarmee hij op nummer 257 van de Quote 500 staat. 
Door zijn liefde voor auto’s ontwerpt Zwart zijn eigen supercar, de Ascari KZ1. 
Verder legt hij in het millenniumjaar 2000 een privécircuit aan in Ronda, 
een plaats in Zuid-Spanje, en doopt het tot “Ascari Race Resort“. 
Zwart heeft een enorme collectie auto’s waaronder zijn verzameling 
van oude Ferrari F1 bolides.
(Bron: Autowiki)



It's not Leaking !


It was just  it's place ! :)

RACE : 6





Reng deng deng....

De Start ...

#35 Devin


#24 Porsche 1960

#26  David Ham (GB) HWM Alta F2 1952

#26  David Ham (GB) HWM Alta F2 1952

DAVID HAM (GB) Met zijn HWM Alta F2 1960 cc uit 1952 
tijdens de 10th Historic Zandvoort Trophy 10-11 may 1986.










# 77 Adrian van der Kroft > HMW F2 
Historic Grand Prix Zandvoort 2012

Hersham and Walton Motors (HWM) is the world's longest 
established Aston Martin business 
(having acquired the franchise in 1951) and 
is well known as a racing car constructor. 
As a constructor, it is best known for its involvement in
Formula Two from 1950 to 1953 and Formula one in 1954. 

Then HWM owners George Abecassis and John Heath went 
racing together from 1946 and in 1948 they built a 
streamlined sports racing car on the chassis of a Sports Alta,
and thus embarked upon the construction of racing cars
and racing sports cars at their motor works 
in Walton-on-Thames, England.

The 1948 car gave them encouraging results and so new car, 
this time called an HW-Alta, was constructed and raced in 1949; 
this car was sufficiently successful to convince the partners 
to embark upon building a full team of cars for the 1950
Formula Two season of British and continental events: 
these cars were known as HWM's.

From 1950 to 1952, HWM achieved remarkable success in Formula Two
for a team that was run on very little money and yet which faced the might 
of continental marques in every race. By 1953 they were outclassed,
but when the international Formula changed in 1954, 
John Heath constructed a works car to compete in Formula One.
HWM abandoned the new formula One after two appearances 
as their car was seriously outclassed. 
Meanwhile, the first Jaguar-engined HWM sports racing car
had appeared in 1953, and this had some success with George Abecassis
at the wheel. From then on until 1957, the team was involved in sports car
 racing both in Britain and on the continent, sometimes beating their 
Jaguar and Aston Martin Works competitors.
 After John Heath was killed on the 1956 Mille Miglia in Italy 
in an HWM Works car, Abecassis did not wish to continue and
the works racing programmme continued for just a year.
More about HWM's racing history can be found at
www.hwm.co.uk
(Bron:Wikipedia)


Talbot






#40 Ludek Munzar Tatra Tatraplan Sport, Tsjecho-Slowakije 1951 :
De open tweezitter racewagen (spin), achter de motor en achterwielaandrijving. Luchtgekoelde V8 motor (Tatra 603) met OHV, het volume van 2545 cc, boring van 75 mm en een slag van 72 mm prestaties Onbekend. Vier-versnellingsbak, de wielbasis 2.400 mm, gewicht ongeveer 850 kg en een maximum snelheid van 225 km / h. 
Racewagen Tatraplan Sport nam deel aan nationale competities sinds 1949. Oorspronkelijk was de platte viercilinder 2.0 L, in 1951 kreeg een T603 motor V8 2.5 L. 1953 crashte en werd vernietigd. Renovatie vond plaats in 1988 en de auto reed een beroemde acteur Ludek Munzar, één in zijn categorie in 1989 werd de Europese kampioen in race oldtimers. 

(Bron: Muzeum Lany)






#40 Ludek Munzar Tatra Tatraplan Sport, Tsjecho-Slowakije 1951 


#41 Talbot 1957


#26  David Ham (GB) HWM Alta F2 1952


#28 Gunnar Elmgren (S) in zijn prachtige Maserati 6CM 1936







Tatra Racing


#28 Gunnar Elmgren (S) in zijn prachtige Maserati 6CM 1936

#41 Talbot 1957



#35 Devin 1958


 

 ^ #36 Lister Jaguar 1959



#2 Gemini 1959


de Finishvlag...


#35  Alex Quattlebaum : Devin SS 1956 Winner !

#35  Alex Quattlebaum (USA) : Devin 1956 




GO BACK TO PART I


Dragers: VIDEO-8
TAPENR: 080 Videofootage:1.32.46 min
TAPENR: 081 Videofootage:1.32.40 min
TAPENR: 082 Videofootage:0.16.05 min
(VIDEO SNAPSHOTS/PHOTO COPYRIGHTS MGS'89)
- SP- 123 GT

SO



STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ
R.I.P. Fabrizio Violati


Sponsored by
Motoring George Spauwen
Facebook