Accept the Challenge, so that You may Feel the Exhilaration of Victory !

maandag 20 februari 2012

6e Internationale (5e BeNeLux) Zandvoort Meeting FCN 1988


6e Internationale ( 5e BeNeLux) Zandvoort Meeting 
Ferrari Club Nederland
Circuit Park Zandvoort
11 juni 1988

 





*Ferrari F40 

De *Ferrari F40 is een supersportwagen van Ferrari uit 1987, 
de laatste die werd gebouwd onder toezicht van ENZO FERRARI. 
Met een topsnelheid van 324 km/u en een 0-100 km/u tijd van ongeveer 
4 seconden was de F40 één van de snelste productiewagens uit zijn tijd.



ENZO ANSELMO FERRARI


Op zaterdag 11 juni 1988 werd op Circuit Park Zandvoort  de 5e Ferrari
 BeNeLux Meeting georganiseerd door de Ferrari Club Nederland .


Kenmerkend voor die Meeting was mogelijk wel de aanwezigheid
 van de allereerste Ferrari F40 in Nederland.

Victrace was er toen ook bij en maakte videofilmbeelden.
Uit die toen gedraaide video-8 filmbeelden zijn ca.783 snapshots
gemaakt, waaruit weer een ruime selektie gekozen is. 

Motoring George 


Who's afraid of...Red White and Blue ?


Wakker worden...  We gaan nu even kijken...



"Snelle Henkie" en Zoon Daan waren er al vroeg bij.


Ferrari 330 GT 2+2



Ferrari -Specialist/Tuner Willy Koenig  (D) plakt o.m. zijn racenrs...


Al vroeg was men met het zgn. ''Free Practise" begonnen.
Het was behoorlijk heiig weer..


Henk Koel #74
Ferrari*308 GTB/M  uit 1980
315 PK  V8 motor 
3000 CC 

Daarna vond de Training Maranello Series plaats...





Opstellen achter de Pitboxen...


Rini van der Velden
Henk / Rini/ Michel

^ Nico Koel

Opperste concentratie...


Michel Oprey


Leo Schildkamp


250 LM

Hier in actie tijdens de 


En hier met ex-Autocoureur/Levensgenieter


"het gaat niet om geld" Tonio Hildebrand.



-*250 LM-

The mid-engined *250 Le Mans looked every bit the prototype racer but was intended to be produced as a road-going GT. Descended from the 250 P, the Le Mans also appeared in 1963 and sported Pininfarina bodywork. Ferrari was unable to persuade the FIA that he would build the 100 examples required to homologate the car for GT racing. Eventually, 32 LMs were built up to 1965. As a result, Ferrari withdrew from factory participation in the GT class of the 1965 World Sportscar Championship, allowing the Shelby Cobra team to dominate the class. Only the very early LM's were true 250 models, with all the rest made as 3300cc models and as such should have been named 275 LM (the early cars were also converted to the 3300cc engine)

(Bron:Wikipedia)


-F40-

Ome Arie, dirigeert en regeert..

Race Maranello Series... 























1e Winnaar Ed Swart
de N.A.R.T #17

   Ferrari 512 BB LM uit 1975    
      480 PK  12 cyl Boxer motor 
4942 CC 300 km/uur  



Check your Tyre pressure ⚠








De Finalerace...







1e Winnaar Ed Swart
de *N.A.R.T #17

   *Ferrari 512 BB LM uit 1975    
      480 PK  12 cyl Boxer motor 
4942 CC 300 km/uur  


2e Henk Koel #25
Ferrari *308 GT/M  uit 1986
390 PK  V8 motor 
3000 CC 

*Deze auto is bebouwd voor competitie doeleinden.
Dit is de 3e auto in de serie van 3, waarvan dit de laatste is.
Latere types zijn de Ferrari Evolutione en de F40


Inpakken....




Het is weer mooi geweest...
STEEDS VERRASSEND, ALTIJD DICHTBIJ
CIAO...

Dragers: VIDEO-8
TAPENR: 035 Videofootage:1.26.29 min

(VIDEO SNAPSHOTS COPYRIGHTS MGS'88)

- SP- 123 GT

SO
Sponsored by
Motoring George Spauwen
Facebook